lördag 19 juni 2010

Metaltown dag1

Första dagen började juh bra =)
Drog ner till piren med Micka, Mathias och Knoxville vid 15.00-snåret.
De ville kolla på Katatonia, inte ett av mina favvoband, men det var en grym spelning och en del låtar var jävligt bra faktiskt. T försökte få in mig på dem någon gång men de var mer tilltalande att höra live!

Mötte upp Jessica å de andra i öltältet efter spelningen, hamnade bland en massa trevligt folk.
Bl.a vid en tatuerare som hette Tiger i mellannamn..*s* och en gammal bekant från Halmstad som jag hängde en del med förr.
Vid 17.00 drog vi hem till M & M för att käka och hämta öl, och sen gick vi tillbaka igen och satte oss utanför en stund. Blev sjukt seg efter det och lyckades inte riktigt komma igång igen.
Vid 22.30 drog Rammstein och 69 Eyes igång, tittade på 2-3 låtar med Rammstein och sen lyckades jag få med mig Carin bort till 69 Eyes istället =)
Grymt bra spelning!!!
När dem slutat gick vi tillbaka för att se resten av Rammstein och ta en öl, men Carin ville käka langos och när den väl var uppäten hade dem slutat släppa in folk till ölområdet.
Så vi promenixade hemåt istället, lika bra det.
Var för trött och seg för att orka ta mig inåt stan.

Ingen baksmälla idag heller..
Ska möta upp Carin vid 14.00 för att ta någon öl innan Finntroll börjar spela 16.30, måste köpa present till Micka som fyller år oxå =)
Ingen sol idag tyvärr, hoppas på att den dyker upp senare!!

Inga kommentarer: