söndag 22 februari 2009

Snöskottning

Jag är helt fucking slut!!
Denna underbara söndag började med snöskottning med bossen Anna utanför jobbet :/
Jag kan räkna upp 1000 andra saker jag hellre gör kl 06.30 en söndagmorgon!!
Morgonen rullade på med helt ok försäljning, tack vare alla lantisar som kör plogbilar och behövde käka!!
Klockan började närma sig 10.00 och vi inväntade vår första medarbetare att börja sitt pass..
Klockan passerade 10.00 och fortfarande ingen medarbetare..
Var hyffsat grinig, trött, hungrig och en aning röksugen, försökte få tag på henne men inget svar.. Och hon kom aldrig i huvudtaget heller! *nackskott*

Tack och lov var det väldigt lugnt tills nästa medarbetare skulle börja kl 11.00 så vi hann få gjort det mesta, utom att ha rast då såklart!
Hade gett en annan medarbetare ledigt och ännu en fick börja senare bara för att få ner lönerna lite, så ni kanske förstår att jag var rätt så vansinnig över att första medarbetaren inte dök upp!
Det rullade ganska bra efter 13.00 och det var väldigt tight med att skicka raster tyvärr, tur att februaris gapbusters är satta=)
Dock så blev jag glatt överraskad över hur bra det ändå gick, alla skötte sitt och det flöt liksom..

Men ja..jag är fan helt slut!! Har sprungit som en jojo överallt idag, och ont i armen efter snöskottningen :/ Gött att vara ledig imorrn=)

2 kommentarer:

cordyKaye sa...

jo, men jag blir helt nipprig och rodnar och fanskap, och jag. vill. ha.
så jag är helt sprängfärdig när jag går därifrån! :)
var det någon som inte dök upp? hur sjutton glömmer man bort att man ska jobba?

PeccataMortalia sa...

Ha ha..lägg in en stöt dårå..=)
Ingen aning du, var Arita som inte dök upp. Har dock inte fått tag på henne ännu så frågan är om det kanske hänt ngt..mhmm..