torsdag 19 februari 2009

Jag var glad, nu är jag mest arg..

Jag är tröttast i hela världen *lovar* och håller dessutom på att tvätta!!
Det var nödvändigt som fan, högen av smutstvätt var nästintill högre än fucking Eiffeltornet!
Dock hade människan som tvättade innan mig kvar sin tvätt i torktummlaren när jag var nere, bäst för fanskapet att hon/han tömt den tills jag ska ner igen!!

Var en helt ok dag på jobbet iallafall, trots irritation som fan!!
Anledningen till det var vår praktikant som har en attityd värre än ett fanskap!!
Orkar inte dra hela historien, men hon lär inte bli långlivad om hon fortsätter såhär..

Har äntligen orkat dra igång min MDP-2 pärm igen, det har gått segt sista tiden!!
Men det är lika bra att köra på, jag vill helst hinna bli RC innan jag fyller 30 liksom, annars kan det vara.. Nu när jag och Chrisse äntligen fått lite mer "plats" som 1:a assistenter så är väl mer problemet att vi numera har två RC på vår restaurang istället..
Eller problem och problem, I love them both och vill inte vara utan ngn av dem faktiskt, men det finns knappast plats för en tredje RC då.. Vilket kommer resultera i att man får byta restaurang och det finns inte i min värld!! Jo, möjligtvis Rambergsvallen men ingen annan.
Att i huvudtaget jobba för en annan franchaisetagare än Uffe känns otänkbart efter vad jag fått höra/se om de andra här istan!!
Vi på Backaplan/Rambergsvallen har det jävligt bra egentligen, och hade det inte varit för att våra chefer är så jädra bra så hade jag aldrig jobbat kvar i dagsläget!!
Man får höra titt som tätt att "de som jobbar på McD är människor som inte kan få ngt annat jobb och/eller är allmänt lågutbildade! So not true!!
Jag har inte ens sökt ett annat jobb de sista 5 åren!! Varför skulle jag?
Jag tjänar helt ok, jag har som sagt väldigt bra chefer och vi har kul ihop, jag har bra medarbetare och arbetsledar/assistentskollegor, jag har möjligheten att själv påverka mitt schema..osv..
Självklart finns det nackdelar och ibland är man så jävla trött på det så man vill säga upp sig med omedelbar verkan MEN, fördelarna väger upp nackdelarna!!

Nog om det..

Var nyss nere i tvättstugan och fanskapet har fortfarande sin tvätt i torktumlaren!! Hade den inte varit igång så hade jag tagit ur skiten men nu är den juh det och jag vill inte kladda med ngn annans blöta tvätt *urk*
Nu är jag arg..mycket arg..beware!!

Inga kommentarer: