onsdag 4 februari 2009

Så kan det gå..

Det blev en rätt ok dag iallafall trots sin bistra början..
Var rätt segt på jobbet ikväll, kändes ett tag som att tiden stod still..men nu är jag hemma igen iallafall..=)

Jag är fan kär i mitt hem allvarligt talat!!
Lägenheten känns helt annorlunda mot när M bodde här, ljust och mysigt.
Kan iofs bero på att vårt förhållande var sådär sista året/åren och att jag målat om sedan han flyttade. Ska bara få upp lite stuff på väggarna och ordna till mysfaktorn i sovrummet så är allt fullbordat sen!! =) Det enda som känns lite B är att min hyresvärd vill höja hyran med 4,2 % i år, betalar redan 5411 kr så jag är sådär glad över det..
Men det är sådant man får ta, att flytta kommer fan inte på frågan iallafall!!

På tal om något helt annat så hittade jag ett gammalt "ragg" från min inte så ljuva tonår på facebook igår, kändes skumt. Har inte sett honom på en 5 år nu tror jag..
Han är numera stadgad familjefar och driver enligt en gemensam kompis eget företag.
Vi verkar leva i 2 helt olika dimensioner med andra ord..Ha ha

"Hej, jag heter Annsie. Är 25 år, nybliven singel efter ett kraschat samboförhållande och jobbar fortfarande på McD.. Har inga kids men däremot en fet katt vid namn Otyg.."

Äh..jag klagar inte. Har aldrig haft det så bra i mitt liv som just nu!!
Det var iofs nära att det blev en knodd med M, men hade jag inte fått missfall så hade jag istället varit ensamstående morsa nu..vilket inte känns så lockande direkt..
Eller så hade vi fortsatt leva ihop och varit fruktansvärt olyckliga istället..
Vad väljer man?

Iallafall..det roliga med det här "ragget" är att jag på den tiden var övertygad om att han var mitt livs stora kärlek och att jag aldrig skulle komma över honom. Vi träffades fram och tillbaka i 3-4 år, helt sjukt, men var aldrig tillsammans. Så lite man visste om livet då!!
Är kul att se att det gått bra för honom iallafall, och jag har faktiskt tänkt på honom lite då och då genom åren. Men idag är vi förmodligen så olika två människor kan bli!

Nog om det, nu ska jag diska..

2 kommentarer:

cordyKaye sa...

nu har du en person som följer blogg ;)
och jag förstår vad du menar med "hej jag är singel och jobbar på mcdonalds...". Den meningen brukar sitta djupt inne när jag träffar mina ärtiga gymnasiekamrater med fasta förhållande och flashiga jobb...fan ta dom.
:D

PeccataMortalia sa...

Yeay=)