måndag 16 februari 2009

Att komma till insikt.

Jag är sjukt trött idag..
Det blev inte mycket sömn efter den bisarra drömmen kan jag meddela, max en timme innan larmhelvetet på mobilen ringde :/

Känner mig allmänt melankolisk, förmodligen för att jag är så jäkla trött..
Dessutom när jag precis var på väg ut genom dörren imorse så fick jag ett mess av O på msn, han mår verkligen inget bra..
Jag har insett att jag har en förmåga till att dra åt mig folks negativa energier som en jävla geting dras till socker typ..
Jag är uppenbarligen som en fyr i mörkret för självdestruktiva människor!!
Pratade med Varg om det häromdagen, hur det kommer sig att de dras till mig.
Han påstod att jag (förmodligen) utstrålar trygghet och att det är det de helt enkelt "attraheras" av.. It´s sick!!
Jag är i grund och botten en ganska levnadsglad människa så det är jävligt jobbigt att gång på gång dras ner i någon annans fördärv..
Känslomässigt..so to speak!
Hobbypsykologen i mig säger även att det förmodligen kan ha ngt med min pappa att göra, har alltid gått och oroat mig för honom (pga hans alkoholism) så länge jag kan minnas..
Nu har jag iallafall mina egna demoner att handskas med och måste verkligen lära mig att inte påverkas av andra. Kan inte ens minnas när O frågade mig om hur jag mår sist, det handlar oftast bara om honom och när jag försöker "stötta" honom så säger han bara att jag inte förstår.

Nog om det..

Om man bortser från allt ovan så har det ändå varit en rätt ok dag, och med lite sömn så lär morgondagen bli ännu bättre=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

If u need me call me i´ll be there,... I don´t want u do be low.. *krama

PeccataMortalia sa...

*naaaaw* Du är sötast! Detsamma gäller för dig honeypie!!