söndag 18 juli 2010

Tidsfördriv..

Har inget vettigt att skriva om idag så jag snodde det här från darkside istället.... *s*


Hur ser du ut?

Jag är 162 cm lång, normalbygd med kurvor, blå ögon och långt (oftast) svart hår.

Vem (eller vad) tycker folk att du är lik?

Ha ha ha..har hört alltifrån Peg Bundy till Marilyn Manson och Jill Johnsson.

Är du engagerad i några samhällsfrågor?

Tyvärr inte..Är det något som ens intresserar mig så är det djurrätt!

Vad är du duktig på?

Jag har hört att jag är bra på att laga mat (och jag gillar det) och en gång i tiden var jag även duktig på trummor, men det sistnämnda lades på hyllan för 7 år sedan.

Berätta något ofördelaktigt om dig själv!

Jag skjuter gärna upp saker tills morgondagen och är tyvärr ute med att få saker gjort i sista sekunden trots att jag själv försöker intala mig att jag är bra på att ha framförhållning..Ha ha

Vad är det jobbigaste du har varit med om i livet?

Att få se min pappa gå bort under hösten-09. Det finns ingenting som kan jämföras med den upplevelsen och smärtan!

Vad är det bästa du har varit med om i livet?

Mina vänner!! Har haft turen att hamna i ett stort gäng av helt fantastiska människor som alltid tycks finnas där när man minst anar det, trots att vi har ett rätt ytligt umgänge och mest träffas när vi festar.

Hur är livet just nu?

Just nu är det varken bra eller dåligt. Har ett jobbigt år bakom mig med min pappas bortgång, förhållanden som tagit slut och saker som bara tagit en massa energi ur mig.
Det är på väg uppåt igen, sakta men säkert..

Vad vill du uppnå i livet? Vad har du för mål?

Mitt mål med livet är att den dagen det är dags att "vandra vidare" vill jag känna att jag levt ett lyckligt liv och gjort det bästa av allt som jag kan!!

Vilken är den vackraste/mest känslofyllda dröm du har haft?

Det finns en dröm som etsat sig fast sedan jag var 10-11 år. Ett par månader efter min morfar gick bort drömde jag att han ringde för att berätta att han hade det bra nu och att vi inte skulle sörja över honom.
Hans röst i drömmen var så stark och verklig så jag kan fortfarande höra den, trots att det gått 16 år sedan dess.

Har du några fobier, rädslor eller nojor? Sjukdomar eller funktionshinder?

Ormar..*usch*

Vad är romantik för dig?

Romantik för mig är absolut inte en bukett med rosor och en chokladask. Romantik för mig är däremot små vardagliga saker som ett gulligt sms när man minst anar det, små handlingar som visar att "han" lagt ner lite tanke bakom tex.

Har du någon/några partners eller lekkamrater?

Nej. Jag behöver återhämta mig från allt annat innan det blir aktuellt igen.

Vad tycker du är viktigt hos en kärlekspartner?

Spontanitet och impulsivitet är fruktansvärt viktigt, för sådan är jag.
Humor, lite smådryg men på ett skönt sätt, lekfull, musikintresserad, social, gilla kroppsmodifieringar, ärlig och öppen!

Vilket slags förhållande passar dig bäst?

Monogamt, absolut. Öppet förhållande låter juh som en dröm men jag skulle nog inte palla med det tyvärr.

Hur ser du på äktenskap och barn?

Jag vill absolut ha barn! Om det händer om en månad eller om 3 år spelar mindre roll, huvudsaken är det känns rätt just då!
Äktenskap är jag lite skeptisk till dock. Jag vill gärna tro att jag kommer leva med en man livet ut men än sålänge känns det inte så.

Vad är viktigt hos en vän?

Ärlighet, respekt, humor..

Hur är du tillsammans med andra?

Social, festprisse..gud vilket fult ord..Ha ha
Jag är nog den som försöker få med mig folk på olika saker.

Vad gör du på dagarna?

Jobbar, jobbar och jobbar. När jag inte jobbar så festar jag med kompisarna, kollar tv-serier eller ligger djupt försjunken i en bok.

Hur ser en bra lördag- eller söndagkväll ut för dig?

En trevlig förfest med gänget, eller en bra spelning.

Har du några husdjur?

Ja, en katt som heter Otyg =)

Vilken mat ska man bjuda dig på om man vill hitta snabbaste vägen till ditt hjärta?

Thaimat =)

Vilka kläder trivs du bäst i?

Jeans och linne till vardags, när jag går ut blir det korsettlinnen eller rockabillyklänningar.

Vilka utseenden uppskattar du/uppskattar du inte hos andra?

När det gäller det motsatta könet uppskattar jag långt hår eller rakat, tatueringar, piercing i ena näsvingen är sjukt snyggt, så lite kroppsbehåring som möjligt, hellre lite mage än ett sexpack och en schysst klädstil som inte ser för genomtänkt ut.

Jag uppskattar inte tribaltatueringar, uppumpade muskelberg, för mycket kroppsbehåring och bakåtslick med pikétröja.

Vad har du för inredningssmak?

Gillar möbler i mörkt trä, får gärna se lite gammalt ut =)

Vad är ditt drömboende?

Ett litet mysigt hus utanför stan (fast inte för långt utanför) med en stor veranda/altan och en gräsmatta med ett litet trädgårdsland. Gärna i närheten av havet.

Bästa inköpet du har gjort?

Min laptop, så tråkig är jag..Ha ha

Vilken är din favoritmusik?

Lyssnar på allt ifrån black och dödsmetal till rockabilly/psykobilly och "radiorock".

Vilka är dina favoritböcker/-tidningar?

Jag läser mycket självbiografier och deckare.
När det gäller tidningar föredrar jag ytliga tidningar som SOLO eller Hänt Bild..Ha ha. Prenumererar även på Close Up sedan 7 år tillbaka.

Vilka är dina favoritfilmer och TV-serier?

Thrillers, skräck och klassiska HighSchool filmer.
Tittar inte så mycket på tv men det jag följer (på annat sätt..*s*) är True Blood, Vampire Diaries och Six feet under.


Vilken är din favoritrestaurang/-pub/-klubb?

Jag älskar thaimat så svaret på den frågan blir Amazing Thai här i Gbg, så sjukt gott!!

Vilken är den bästa platsen i världen?

Absolut bästa platsen i hela världen är Torekov/Båstad där jag spenderade de första 15 somrarna av mitt liv.


Vilken är din favoritårstid?

Jag gillar vinter och snö men får nog svara sommaren ändå. Sol och värme, bada, grilla, dricka kall öl på en uteservering =)

Vilken lukt gillar du bäst?

Jag är fruktansvärt förälskad i min egen parfym, Dior´s Hypnotic Poison..den slår allt!! Annars gillar jag doften av sommarregn och blöt asfalt och den där personliga lukten som ens partner har..den som dröjer sig kvar i sängkläderna efter han gått upp eller som jag kan ligga och sniffa i hans nacke hur länge som helst.

Inga kommentarer: