torsdag 29 oktober 2009

Jobbade som sagt till 11.00 och sen tog jag tåget ner till Varberg för att planera pappas begravning med Maud och begravningsbyrån.
Det var inte jätte skoj om man säger så..
Tack och lov gick allt smidigt eftersom vi har samma syn och tankesätt ang kista, blommor osv..

Det blir jordbegravning med en svart kista (svart är på modet igen och jag gillar inte vita eller träfärgade) med lila/rosa/röda kistdekorationsblommor och sen ett hjärta av röd/rosa rosor..
Och levande ljus bland blommorna såklart..

Vi valde även ut 3 låtar som ska spelas ist för att ha någon som sjunger..
Känns som att känslan förstörs lite när någon annan sjunger de låtar som jag förknippar med pappa.. Det blir följande: "Angie"- Rolling Stones, "Tusen Bitar"- Björn Afzelius och "Min plats på jorden"- Malena Ernman
Även dödsannonsen är klar och är med i Hallandsposten på måndag, så himla fin blev den!!

Efter begravningsbyrån åkte vi till den kyrkogård där han ska begravas för att välja gravplats.
Och my god vilken underbar kyrkogård!!! Jag är inget fan av kyrkogårdar annars, eller ja..vem är det..men jag blir illa till mods osv.. Men denna är inte alls som andra..
Den ligger upphöjt så att man ser ut över stan i Varberg, lummig med lite skogskänsla...
Jättesvårt att förklara, man måste se det för att kunna förstå.
Och det absolut bästa av allt är att den ligger på promenadavstånd från tågstationen vilket underlättar en hel del för mig!!!!

Åkte direkt hem till Gbg igen när vi var klara, orkade dock inte åka hem så jag fixade lite grejer på jobbet först. Fick med mig några av hans saker hem, som klocka och glasögon så jag kände mig en aning vemodig.
Jag vet att jag fortf är i ngn slags chocktillstånd som förmodligen inte kommer släppa förrens begravningen. Men jag håller mig hellre sysselsatt än att känna efter hur jag mår just nu!!

Imorrn är det sista jobbdagen innan ledig helg och det ska "firas" med lite vin och trevligt sällskap på kvällen! =)

Inga kommentarer: