fredag 18 september 2009

Happy Happy Joy!

Dagen har förflutit riktigt bra måste jag säga..
Hade ett givande möte med A, min chef, innan jag började jobba.
Ska gå av mitt skift ett tag och gå upp som 1:a ass "på riktigt" vilket känns jävligt kul!!
Så funderingarna på att byta restaurang är lagda på is sålänge..

Kvällen förlöt relativt smärtfritt och jag fick glädjande nyheter från IVA =)
De har kunnat sluta med dialysen eftersom pappa har blivit såpass mycket bättre och minskat ytterligare på respiratorn och nedsövningen..
De hade tom försökt väcka upp honom i förmiddags men han orkade inte riktigt vakna tydligen, kanske inte så konstigt när han varit nersövd sedan förra tisdagen..
Jag åker ner en sväng nu under morgonen och då skulle de göra ett försök till så jag hoppas verkligen att han vaknar medans jag är där!! Jag är så jävla glad just nu att jag nästan börjar lipa..Ha ha.. Det trodde jag verkligen inte för en vecka sedan!!

Dessvärre så kan jag bara stanna över dagen eftersom jag ska försöka gå in och jobba lite i helgen.. Hotell & Restaurang anser uppenbarligen inte att man ska kunna få ha betald ledighet när en närstående är såpass sjuk som han var de dagarna då jag var nere på IVA..
Hade han däremot gått bort hade jag fått hela 2 dagars betald ledighet och då skulle en ev begravning vara inräknad i de 2 dagarna..såååå generöst av dem!! Idioti!!
Så här i efterhand borde jag ha sjukanmält mig ist för då hade jag iallafall fått 80 % de 4 dagarna, nu måste jag ta ut semester pga att jag inte orkade jobba när jag trodde att jag skulle förlora min pappa!!!
Med tanke på att jag dessutom måste betala för alla tandläkarbesök (nu har jag tack och lov en snäll mamma som hjälper mig med en del) i samma veva så är jag otroligt glad över att jag faktiskt har kvar semester att ta ut, även om det svider som fan att behöva anv dem för att få ut min lön!! Jag får väl se det som så att det är värt det eftersom min pappa trots allt fortfarande lever!!!

Näe, dags att nana kudden..
Om 6 timmar bär det av till Halmstad..igen!

Nattinatt!

Inga kommentarer: