måndag 3 augusti 2009

Wacken 09

Och så var Wacken över..It was a blast!! =)
Resan ner gick i princip problemfritt trots en nerspydd toa och ett gäng 20-åringar som höll full rulle hela vägen..Men är det festival så är det!!

Hittade en schysst plats för vårt camp nära festivalområdet och duschar å dylikt =)
Och jag fick upp tältet HELT SJÄLV!!!
Vem säger att man måste ha en karl för att åka på festival?? *phhh*

Första dagen var rätt lugn..
Vi strövade omkring lite och var även en sväng på Medeltidsmarknaden som var ny för iår..
Folk som sprutade eld, försäljning av olika hantverk och bröd osv..
Medlemmar ur Jakes band uppträdde, Fejd, och det var riktigt jäkla bra!!
Kolla upp!! www.myspace.com/fejd


En av eldsprutarna lyckades tända eld på sitt skägg..Ha ha..Kanske inte så kul egentligen men det hände liksom så plötsligt och ja.. Det luktade inte gott om man säger så!!


På torsdagen kollade jag bara på D.A.D (vad jag minns iallafall) och så hittade vi ett "hårdrocksdisco" inne i byn som vi helt fastnade för!! Metal Place hette det..
Massa bra musik och galna tyskar som dansade sönder borden, blev en 4-5 besök där under festivalens gång =)Helt sjukt kul!!
Annars såg jag inte så många band iår faktiskt..förutom D:A:D så såg jag Pain, Volbeat, Nevermore och lite på Airbourne, Heaven and Hell och Running Wild..

Några festivalragg blev det inte heller..Ha ha..träffade dock på en galet snygg tysk!!
Vem kunde tro att det fanns snygga tyskar??
Han hette Servio eller ngt liknande konstigt och var himla trevlig, vi hängde ett par timmar nere på festivalområdet. Ganska oskyldigt faktiskt..vi kramades lite och gick arm i arm typ, inget mer. Sen lyckades jag tappa bort honom när vi skulle köpa öl och efter det så såg inte röken av honom, inte helt lätt kanske när det var ca 70 000 festivalbesökare!!
Men han tog mitt nummer (hans initiativ och inte mitt) så vi får väl se om det dimper ner ett sms någon gång.


Hmm..ja..annars hände inget speciellt direkt..
Allt var kul, vädret var lite smått ostabilt..blandat regn och stekande sol typ..
Shoppade en skitsnygg Behemoth hood, en Hategirlie, ett Wackenaskfat och en fiiin rosa väska med svarta döskallar på=)



Ska slänga upp lite kort någon dag när jag orkar=) Nu ska jag leka med Carin =)

Inga kommentarer: