fredag 21 augusti 2009

Totalt opepp!


Herregud vad jag är miserabel idag!!
Min kind/hals svullnade upp igår igen och när jag vaknade imorse var jag inte helt olik Grodan Boll. Men det var bara att bita ihop och bege sig till jobbet, vem kan man ringa in kl 05.00 liksom??
Ringde mamsen från jobbet och bad henne beställa tid på Akuttandvården åt mig, fick tid 13.00 tack å lov! När Johanna började vid 9.00 var hon en ängel och lät mig åka hem igen, det är inte kul att jobba inom ett serviceyrke när man känner sig som en jävla blowfish!!
Och tack till Chrissebaby som offrade sin lediga dag åt att hoppa in för mig!! =)
Åkte hem och sov en stund och sedan till tandläkaren dårå..
Och det var inte visdomstanden som spökade, vilket både jag själv och min tandläkare på Wieselgren trodde. Den växer som den ska och har inte orsakat några problem alls tydligen.
Utan det var tanden jämte det var fel på..den är stendöd!!
Så där har vi förklaringen till inflammationen jag dragit på mig!!
Fick 2 olika sorters penicillin utskrivet varav det ena har samma effekt som Antabus så det blir nyktert för min del på J&J´s bröllop..*kul*
Men ..hellre snygg och nykter än ful och full!!
Och så ska tanden såklart rotfyllas vilket jag ska påbörja efter nästa helg när penicillinkurerna är färdiga..ses juh verkligen fram emot..not!!
Nåväl..ska krypa ner i soffan och fortsätta tycka synd om mig en stund till.
Och hoppas på att svullnaden har gått ner lite tills imorrn!!
Annars jävlar...!

3 kommentarer:

cordyKaye sa...

fick rotfylla en tand en gång, det är inte farligt. eller, de hann bara fila tom hela, för de nådde inte ända ner, så de fick dra den.
så oroa dig inte, man känner sig mest fånig där man ligger med munnen full med plastduk!emonce

PeccataMortalia sa...

Men usch.. :/ Har hört värsta skräckhistorierna ang rotfyllning.

cordyKaye sa...

ja, jag var som sagt fjorton och de fyllde aldrig igen den, men själva filningen av kanalerna är mest bara lite skum. och så har de som sagt spänt en duk runt tanden, så man känner sig lite som hej-kom-och-hjälp-mig, men annars helt ok. men säg till att du känner dig nervös, en bra tandläkare är snäll då..:)