fredag 2 april 2010

Konstig dag!
Var beredd på en lugn dag på jobbet, men icke..
Det rullade satan..har folk bytt ut äggen mot BigMac???
Kul att ha att göra såklart, men stundvis kändes det lite väl mycket!!

Ställde mig i kassan en timme när det var som mest att göra.
Plötsligt ställde det sig två pundare (eller ngt annat drägg) vid sidan av min kassa och började diskutera min fullsleeve VÄLDIGT högljutt och viftade med sina händer och pekade på min arm rakt framför gästen som stod och försökte få beställa i lugn och ro.

De sa förvisso inget negativt, tvärtom, men eftersom de var högljudda och dessutom började prata om mig..vad det stod på min namnbricka osv..så bad jag dem till slut backa lite eftersom dem störde mig när jag jobbade och dessutom inte stod i min kö.
Lätt att koncentrera sig när folk står och babblar högljutt om en bredvid!!
Blev en diskussion av det och till slut flippade jag, vilket ledde till att jag blev kallad både det ena och det andra. Till slut ställde dem sig iallafall i kassan bredvid där diskussionen om mig fortsatte lika högljutt vilket resulterade i att de blev tillbedda att gå ut från restaurangen.
Tack Jyri!!

Folk har ingen respekt nu förtiden.
Det händer alldeles för ofta att folk kommer fram på krogen och sliter tag i ens arm för att granska den, det är INTE ok!! Jag är en människa och inget jävla objekt!!
Mitt ex brukade beklaga sig över att det var jobbigt att folk alltid kollade på hans armar (han har oxå fullsleeve fast på båda) när han gick i kortärmat eller linne. Då tyckte jag att han var löjlig men det tar jag tillbaka!! Jag har inget emot att folk tittar eller kommer med en kommentar eftersom jag alltid får positiva sådana och jag skulle aldrig få för mig att dra på mig en långärmad tröja enbart för att dölja den, den kostade alldeles för mycket pengar för det och jag är jävligt nöjd!! Men det är skillnad när folk tar sig friheter som inte är ok för en själv!!

Nu ska jag sluta beklaga mig och hoppa in i duschen!!

Glad Påsk på er!! <3

Inga kommentarer: