torsdag 22 april 2010

Åhhhhhh..detta jävla dilemma!!!!
Jag är festivalsugen som sjutton och kan verkligen inte bestämma mig hur fan jag ska göra med Wacken iår.. Eftersom Wacken brukar äga rum sista veckan i juli, vilket även är den veckan då typ 80% av alla på jobbet vill ha semester, så har jag inte räknat med att kunna åka detta året. Och även om jag nu skulle få ledigt då så bangar alla i gänget pga cash eller att de ska göra andra saker.
Det är alltså bara jag som vill åka så även om jag får ledigt skiter det sig och det känns elakt att jag ska få ledigt ist för någon annan om jag nu ändå inte åker.

Så efter en del funderande på jobbet ikväll bestämde jag mig för att skita i det och ta semester en vecka senare istället. När jag kom hem för en stund sedan tänkte jag slänga ut biljetten för försäljning på nätet och gick in på www.wacken.com för att kolla de exakta datumen, då jag upptäckte att festivalen äger rum en vecka senare iår!!!!!
Det blir alltså inga problem med att få ledigt men ja..det är juh typ ingen annan som ska dit:/
Tanken slog mig att man kanske borde dra iväg själv, är väl alltid någon på bussen som man känner men jag är alldeles för feg för det!! Sen är jag absolut inte den sociala typen som tar kontakt med folk jag inte känner heller...
Känns aptrist att missa det eftersom det är massa bra band iår, har förvisso sett 90 % av dem redan men ändå .

*suck*

Nåja, vad är en bal på slottet..?

Imorgon är jag ledig..*götte*
Tänkte försöka komma upp någorlunda i tid eftersom jag behöver gå och handla och har lite ärenden i stan.
Ska laga middag åt T på kvällen, har inte bestämt vad jag ska göra ännu men ngt kul blir det iallafall. Alltid roligare att laga mat åt någon annan än bara en själv!! =)

Dags att nana kudden!!

3 kommentarer:

Lory sa...

Tråkigt ingen vill hänga på till Wacken nu när du kan ha semester då. Mr T vill inte dit då?

PeccataMortalia sa...

Ja jag vet, skittrist! Mja..han har faktiskt aldrig varit på någon festival innan..*s* Känns dock lite tidigt att fråga honom om ngt sådant eftersom det är ett tag kvar..karlar har juh en tendens att bli rädda om man vill planera ngt som händer mer än en vecka framöver..Ha ha

Lory sa...

Jo det e ju sant karlar vet ju knappt från dag till dag vad dom ska göra. Men hade han varit festivalmänniska brukar sånt funka oavsett om man dejtar el inte.... och han har inte varit på en enda?? Vad e detta för karl?^^