måndag 20 juli 2009

Yes..It was a blast minst sagt!!
Resan ner var seeeg, trots att jag drog med så lite packning som möjligt så fick jag lite småångest över Wacken med tanke på att det blir ännu mer att släpa på dit ner :/
Men iallafall..

Självklart så strulade det sig när vi skulle hämta ut våra festivalband!!
INGEN hade någon som helst aning om ngt eller vart vi skulle gå för att få dem, efter några samtal med en kille på Rockspot och ha blivit skickade runt till en massa ställen så gick det vägen!! Jag strejkade genom att lägga mig på en gräsplätt med all packning och drack öl medans Carin lyckades hitta stället vi skulle få dem på.
Och som kompensation för att vi haft så mycket strul och fick vänta ca 3 timmar så uppgraderade han våra band till VIP så vi hade tillträde till allt på festivalen utom backstage.

När vi väl hade hittat en nice plats, fått upp våra tält och kommit iordning så gick vi ner och badade..så jäkla gött!! Badvattnet lär inte varit det fräschaste men det orkade man inte reflektera över direkt =) Sen spenderades kvällen i campet med mer öl och trevligt sällskap!!

Var sådär lagom pigg när jag vaknade på lördagen vilket botades med ännu ett bad, kaffe och så småningom mer öl =P
Gick ner till festivalområdet när de öppnade, hittade en schysst bar precis vid sjön och spanade på folk. Lite senare vi letade vi även upp VIPbaren där vi kollade på Lamb Of God..
VIPbaren var dock inte så flashig som vi hade hoppats på, enda bra med den var att den låg lite upphöjt så man hade skitbra sikt till stora scenen.

Efter Lamb Of God gick vi och mötte upp ett par kompisar som bodde hos någons släkting under festivalen..Kollade på Cradle med dem och sen var det meningen att jag skulle följa med dem tillbaka till huset där de bodde, men jag och Micka fastnade i vårt camp (skulle bara dit för att hämta öl) och jag blev APFULL!! Vilket resulterade i att jag till slut gick och la mig och sov ett par timmar istället. Insåg dagen efter att jag bara åt en macka på hela dagen så då var det kanske inte så konstigt att jag blev så full :/ ÅNGEST!!
Vaknade någon timme innan Metallica skulle gå på, min mobil hade laddats ur så jag fick inte tag på någon. Hamnade i campet bredvid och gick med en av dem bort för att kolla på Metallica istället. Tänkte att Carin kanske var i VIPbaren och kollade på spelningen så jag lämnade mitt "ragg" V för att leta upp henne, men där var hon icke. Tittade på halva spelningen därifrån innan jag gick tillbaks till campet, har trots allt sett dem 2 ggr tidigare..

Någon timme senare (runt 02.00) kom V tillbaka från spelningen så vi gick och tog ett nattbad, var bara vi som badade och det var faktiskt himla mysigt trots att vi båda förmodligen var rätt berusade. När vi kom tillbaks till campet en stund senare hade en polare somnat i mitt tält så jag sov hos V istället.
När vi vaknade på söndagmorgon så ösregnade det såklart, lagom tills man skulle dra ner tältet och allt för att bege sig hemåt :/
Jag lämnade kvar allt utom mitt tält, orka släpa på dyblöta prylar som kudde, sovsäck och campingstol!! Hade det inte varit frugans tält jag hade med mig så hade jag lämnat det med...

Såå..en vecka kvar tills man ska på det igen..Wacken!!
Det blir nog bra..tills dess är jag totalt busy på jobbet med schemat och allt.
Vet inte hur jag ska få tid till allting??
Dessutom ska en gammal bekant från Halmstad, som jag inte träffat på ca 4 år nu, förbi Gbg i veckan. Hade varit så himla kul att träffa honom igen men vi verkar inte kunna få till ngt så att vi hinner ses eftersom jag jobbar. Hmm..får se hur det blir!!

Inga kommentarer: