torsdag 2 juli 2009

Metaltown update!

Nej nej..sova blev det inget av visst..
Kom på att jag glömt uppdatera från helgen så Here we go!

Torsdag:

Planen var juh att dra till bron och kolla på Social Distortion men så blev det icke.
Åkte in till stan och mötte upp Olsson, Knoxville och Fia istället. Skulle ta några öl på 7 Sins som hade efterpartaj till West Coast Riot. Dock så hade stans alla brats belägrat Storans uteservering så vi hamnade i ett öltält i Bältesspännarparken istället.. Dyr, blaskig öl och ett coverband på scenen, men vi hade fun ändå.
Någon timme senare hade det lugnat sig på Storan så vi traskade dit och mötte upp ett par polare till Knoxville. En stund senare satte 7 Sins igång så vi hamnade där sedan.
Massa folk, ännu blaskigare öl men bra musik och en massa snygga karlar att spana på =)
Jag skulle dock upp och jobba dagen efter så vi drog oss hemåt när folket från festivalen började strömma in.

Fredag:

Vaknade rätt pigg och begav mig till jobbet..
Någon timme senare började jag må konstigt och ytterligare en timme senare hade jag spytt en 3-4 ggr.. Vid 12-tiden hade jag kramats med toastolen hela 10 ggr och jag kände att jag bara var tvungen att ta mig hem, jag funkade liksom inte!!
Kändes väl sådär kul eftersom de andra på jobbet visste att jag varit ute en sväng dagen innan MEN jag drack inte så mycket att jag kunde må så dåligt dagen efter!! Diagnosen jag fick ställd var vätskebrist och att det var så jävla varmt..både på jobbet och ute!! Sedan självklart så är det väl inte jätte intelligent att dricka öl om man har vätskebrist men det är lätt att vara efterklok!!

Åkte iallafall hem och sov ett par timmar, fick i mig en Proviva Nypon och massvis med vatten och sen mådde jag bra igen.
Drog ner till Metaltown och mötte upp gänget vid 17-tiden..
Tittade lite på Children of Bodom och sen satt vi i öltältet resten av kvällen i princip, jag tog det dock extremt lugnt med ölen med tanke på hur jag mått hela dagen.
Volbeat var iallafall lika bra som vanligt trots det kassa ljudet och fy fan vad guld att de skippade plågan Maybelline i hofteholder!!!!!
När Metaltown var slut för kvällen gick jag och Carin och åt langos (apäckligt) och jag spontanshoppade en klänning med döskallar på innan vi begav oss hemåt.
(Ingen festival utan spontanshopping änna!!!) Får väl tillägga att jag inte är lika nöjd med det köpet såhär efteråt!! *s*

Lördag:

Vaknade pigg som en lärka vid 11.00..
Ringde till jobbet för att se om de behövde mig ngt under dagen vilket de inte gjorde tack och lov. Ett par timmar senare mötte jag upp Micka och Mathias och så stack vi ner till Metaltown för att kolla på The Haunted..Efter spelningen gick vi och käkade på Tildas vid Kvilletorget och sen hem till dem för lite förfest..Trillade in lite fler folk efter ett tag och vid 18.30 gick vi tillbaka till festivalen igen.. Hamnade dock i öltältet och kollade på alla banden därifrån precis som dagen innan. Det var liksom alldeles för mycket folk vid scenerna för att orka stå och trängas!!
Var ändå inga band jag ville se som jag inte redan sett!

När Manson spelade (urusel spelning btw) gick jag och Jessica lite längre fram för att kunna se ngt av spelningen. Träffade på en fin 08-a karl som jag bytte nummer med=)
Efter spelningen gick jag och Carin till Rockbaren och skulle möta upp honom och hans kompisar där, dem hade dock inga VIPkort och kön var lång som fan plus att det var varmt som satan inne på Rb så vi drog med dem till Parken istället som hade Metaltown efterfest.
Jag var dock jävligt smart och slet bort det fula Metaltownbandet inne på Rb så jag fick snällt pröjsa 100 spänn i inträde där :/ Men det var värt det!! =)
Var hyffsat mycket folk på Parken och världens sämsta service i baren trots att det var 3 bartendrar. Tog ca 20-25 min innan vi fick beställa!! Eller så är man så jäkla bortskämd med att alltid få snabb service på Rb med tanke på hur ofta man hänger där *s*
Hängde lite med 08-a karlarna och hade allmänt trevligt tills jag började få ont i huvudet och kände att det var dags att bege sig hemåt.
De skulle ändå till sitt hotell och sen åka hem tidigt till 08-a land dagen efter.

Jag och Carin tog en sväng till 7Eleven för nattamat där vi träffade på två av brudarna från Crucified Barbara, salongsberusad som jag var så började jag självklart prata med den ena av dem och hon var hur trevlig som helst!! Jag kände mig dock som ett 14-årigt fan och visste inte riktigt vad jag skulle säga efter en stund. Hon liksom bara babblade på..Ha ha
Jag gillar verkligen CB och tycker att det är skitkul med brudband som lyckats komma så långt som dem har gjort, finns alldeles för få!! Och jag har juh själv spelat så det är alltid kul att prata musik med folk!

Söndag:

Var återigen skitpigg när jag vaknade, drog på mig bikinin och la mig ute på gräsmattan och läste en stund medans jag väntade på att folk skulle börja vakna till liv!
Vid 15.00 mötte jag upp Carin och så gick vi och la oss på Ramberget, lyckades bränna ryggen och låren :/ Efter en stund kom även Micka och joinade oss.
Någon timme senare käkade vi pizza vid Kville och sen drog jag hem och tillbringade resterande kvällen på soffan framför tv´n! =)

Nuuu...ska jag försöka ta och sova igen..=)

Inga kommentarer: