torsdag 16 juli 2009

Äntligen börjar dagen gå mot sitt slut, den har varit alltför lång!!
Har fått gjort allt jag skulle göra iallafall, bara hårfärgningen kvar =)

Pratade med mamma precis och som vanligt så fick hon mig att få dåligt samvete!!
Precis som att det inte räcker att jag ALLTID lider av dåligt samvete för att jag inte får tiden att räcka till, till att hälsa på henne, hälsa på pappa, ringa lite oftare, hälsa på mina vänner i Halmstad osv..
Hon och hennes gubbe hade varit en sväng i Torekov idag och fikat hos pappa och Maud..
Pappa är fortfarande dålig och har magrat som fan sedan han blev sjuk, vilket min snälla mamma var tvungen att påpeka!! "Jag blev nästan chockad..Jag visste att han hade blivit smal men han var sjukligt smal...Du borde åka och hälsa på honom..eller ringa och se hur han har det iallafall..osv.."

Faktum är att jag hade tänkt ringa honom imorrn när jag kommit fram till Hultan, men nu känns det som att han kommer tro att jag enbart ringer för att mamma bett mig göra det..*suck*
Ja, det spelar väl ingen roll egentligen men ändå..

Och till på köpet så verkar det som att det blir den gamla schemagången på jobbet till hösten :/
Vilket innebär att jag återigen bara blir ledig var 4.e helg!!! Jag får panikångest!!
Eftersom jag lägger schemat på jobbet så satt vi och pratade lite om kommande schemat häromdagen. Och när hon sa att det förmodligen blir att vi får återgå till den gamla schemagången så kände jag hur paniken bara steg i mig, blev illamående och mådde ungefär som jag gjorde under min sista sem.vecka förra året!!!! Vilket då resulterade i magkatarr!!
Hela juli strulade på jobbet, jag och en kollega jobbade 14 dagar på raken, 10-12 timmar varje dag eftersom vi var underbemannade.. precis innan jag gick på semester.
Blir det nu aktuellt så kommer jag antingen försöka få förflyttning till en annan restaurang eller helt enkelt säga upp mig!
Jag har redan offrat alltför mycket pga mitt jobb och det får vara nog nu, det fungerade för några år sedan men inte nu längre. Jag vill kunna ha en fungerande relation i framtiden och det går inte om jag jobbar 3 av 4 helger, det finns inte en chans i världen!!
Och att ha en enda helg i månaden till att fördela på kompisar, mamma och kompisarna i Halmstad, pappa i Varberg eller att bara ta det lugnt är helt sjukt!!
Allt detta för att Hotell och Restaurang anser att söndag-måndag räknas som "ledig helg"!!!

Nu ska jag försöka tänka på ngt annat, får bara ångest när jag tänker på det..
Mot tvättstugan!

Inga kommentarer: