lördag 22 maj 2010

Helgen börjar lida mot sitt slut *skönt*
Jobbar 2 dagar till innan en ledig dag..

Var trevligt i Varberg häromdagen.
Valde ut en jättefin sten åt pappa som blir klar i mitten av juni, blev ingen klassisk natursten utan en lite mer fyrkantig med runda hörn..två hjärtan i ena hörnet och hans namn och datumen i sirlig gammaldags stil under..
Tror han hade gillat den =)
Efteråt tog vi en sväng till hans grav och sen hem till Maud.

Satt ute i hennes trädgård och drack vin , åt räkor och rostat bröd och pratade om allt möjligt.
Första gången i hela mitt snart 27-åriga liv som jag drack rödvin, eller ja..har smakat någon klunk vid olika tillfällen men inte mer än så..
Är i första hand en "ölmänniska" men vitt vin kan funka ibland.
Vågade mig dock bara på 2 glas eftersom jag blev skittung i huvudet och skulle jobba igår, hade egentligen tänkt sova över men kände att det var bättre att åka hem på kvällen för att slippa stressa tidigt igårmorse.
Hann stanna 5 timmar iallafall =)

Igår åkte jag hem till T efter jobbet..
Blev pizza, film och en massa mys =)
Ska gå ut och käka och ta några öl imorrn, börjar sent på måndag och T har fortf semester så man får juh passa på. Kommer bli nice=)

Annars har det inte hänt speciellt mycket idag.
Alla är typ ute och grillar å festar, slutade jobba 18.00 och ska upp kl 05.00 så det kändes inte lönt att dra någonstans. Har plockat undan lite hemma, satt upp tre av fyra tavlor i köket som jag fick av mamma i julklapp, vart den fjärde har tagit vägen har jag inte en aning om..
Den är spårlöst borta :/
Blev dock jävligt snett så jag måste ta ner dem och göra om det..*gahhh*
Hittade även pengar som jag uppenbarligen gömt undan i köket..*trevligt*
Varför och när jag la dem där har jag inte en blekaste om men men..

Ska strax inta sängen och läsa klart en bok innan det är dags för att sova..

Nattinatt!

Inga kommentarer: