måndag 3 maj 2010

Fick ett litet infall tidigare och gick in på www.boplats.se för att kika lite..
Som jag nämnt ett antal gånger tidigare inser jag åter igen att det egentligen är vansinne att jag betalar 5600 i månaden, hur mycket jag än tycker om mitt slott!!
Hittade 2 lägenheter som verkade nice, en på gatan jämte och den andra i Kville, och båda var ca 1000 kr billigare. Men..inflyttningsdatumen är 1:a Juni..alltså om mindre än en månad..
Och om/när jag säger upp min lägenhet har jag tre månaders uppsägningstid..
Hur tänker dem då???
Nu är det ca 2000 sökande per lägenhet i detta området så chansen att få någon av dem är rätt liten, men om jag skulle få det så skulle jag få betala minst 20 000 kr i dubbla hyror!!!
Helt sinnes!!!
Det skulle alltså ta nästan 2 år innan jag ens hade tjänat på att flytta till en billigare lägenhet!!

Förövrigt är jag sjukt uttråkad nu..
Frugan ville ha med mig till Truckstop ikväll där ngt doom-band spelar men jag var för trött när jag kom hem så jag avstod, vilket jag ångrar såhär ett par timmar senare.
Man blir inte direkt piggare av att spendera kvällen på soffan, när ska man lära sig??

3 kommentarer:

Lory sa...

Uj jobbigt läge vilja ha ny lgh men ja 3mån uppsägning är jävligt lång tid. 1månad dubbel hyra räcker och blir över... hoppas du hittar nåt annat lite mera ekonomiskt på alla plan.

PeccataMortalia sa...

Ja en aning, egentligen vill jag väl inte flytta men jag borde. När den dagen blir aktuell kan man väl hoppas på att det nuvarande hyresbolaget kan försöka hyra ut den lite snabbare =)

Helle sa...

Mmm...borde det inte gå rätt lätt att bli av med din? Troll letar ju till exempel lägenhet i gbg och kan flytta in omgående.