onsdag 10 mars 2010


Vart en nice ledig dag igår!!
Hade en jäkla tur med vädret iom att jag åkte en sväng till pappas grav i Varberg.
Promenixade dit från tågstationen, tog väl en 20 min drygt. Var inga problem att hitta dit men på vägen tillbaka gick jag helt jäkla fel, hamnade typ på fel sida av Varberg. Ha ha
Men jag hittade lagom tills tåget skulle gå hem till Gbg igen iallafall =)
Köpte med kaffe eftersom jag tänkte stanna en stund och filosofera i solen, på en bänk som står nästan intill hans grav, men den var såklart helt översnöad så jag stannade bara en 30 min. Röjde undan lite snö från graven, la dit nya rosor, bytte ljuset i lyktan å sådär. Skulle åkte med Jani tillbaka egentligen men han slutade inte förrens 16.00 och vad fördriver man tiden i Varberg med egentligen? Så det blev tåg hem istället.
Lagade mat när jag kom hem igen, och planterade lite frön jag köpte häromdagen. Blev körsbärstomater, sockerärtor och physalis =)
Hade tänkt fixa iordning balkongen med men det är juh fortf vinter ute (typ) så det känns onödigt att slänga en massa pengar på växter om de inte klarar sig i kylan. Tantvarning, I know it!! =)
Nu blir det film med trevligt sällskap =)





Inga kommentarer: