onsdag 6 maj 2009

Framtiden...

Min "lediga" dag har förflutit alldeles för fort..
Lyckades pallra mig upp vid 09.30, chillade lite vid datorn och sen en sväng till Coop..lyckades dock glömma att köpa hälften av det jag tänkt..*suck*
Fortsatte till jobbet för att fixa schemat, inte helt lätt med alla 1000 önskemål hit och dit, och plötsligt hade 7 timmar passerat och klockan var 18.00..

Åkte hem för att tvätta men fastnade i soffan, helt död!!
Så det blev ingen tvätt och ingen Truckstop med frugan heller :/
Och ingen "dejt" med J för hans möte med bostadsrättsföreningen drog ut på tiden..
Det är förövrigt en jävla massa vuxenpoäng i att vara med i styrelsen för en bostadsrättsförening..Ha ha

Och nu har jag suttit här och funderat lite över the future..
What to do, what to do??
Pratade lite med min chef häromdagen och har bestämt mig för att satsa på att gå RLP "Restaurant Leadership Practices" inom en snar framtid..inom 2 år iallafall helst. Anledningen till att jag pratade med henne om det var för att som läget är nu så finns det knappast någon plats för en till biträdande restaurangchef varken hos oss eller Ram. Vi är redan ett gäng RC och 1:a assistenter på båda restaurangerna så det känns rätt kört typ, och den tredje restaurangen ligger på is på obestämd tid. Men som hon sa så finns det inget som hindrar mig från att gå RLP om jag vill det ändå. Så jag får nog ställa in mig på att byta restaurang så småningom, ska jag köra vidare så vill jag juh kunna utvecklas också..annars finns det ingen mening med att utbilda sig.
Högsta målet (om jag orkar hela vägen) är att jobba på HK i Sthlm, jag tvivlar dock på att jag kommer lyckas med det innan 40 i denna takten..Ha ha

Men iallafall..är väl inte jätte pepp på att byta restaurang. Har blivit för bortskämd med bra chefer och bra franchisetagare på Backaplan.
Fast mycket kan hända..tur att jag inte behöver besluta något just nu!!

*nattinatt*

Inga kommentarer: