torsdag 25 februari 2010

Rotfyllning nr 2

Det hela började med lite tandvärk igårmorse i en kindtand i överkäken..
Eftersom jag i vanliga fall drar mig för att gå till tandläkaren så tänkte jag för en gångs skull vara "vuxen" nog att pallra mig dit i tid.
Så när jag kom till jobbet imorse ringde jag för att boka tid och fick komma in redan i eftermiddags.


Naiv som man är så trodde jag att det bara blivit ett hål eftersom en flisa gick av i höstas, men icke. Det blir rotfyllning såklart, tydligen hade tanden spruckit och orsakat en infektion i tandrötterna *mys*. Något som min ordinarie tandläkare borde ha upptäckt när jag var där senast, enligt hon jag var hos idag.
Så nu återstår bara ca 2-3 mm tand tills det är dags att rotfylla den ( tur att det är en kindtand så att det inte syns), idag borrade dem "bara" upp den och fyllde igen med ngt provisoriskt skit.
Förmodligen kommer det mest göra ont i plånboken trots att jag bara behöver betala 50 % av kostnaderna.

Nåväl.. Imorgon fyller världens bästa fruga 30 år vilket ska firas med påmpa och ståt på kvällen. Kommer bli en 30-40 pers i hennes 1:a.. :O

Nu ska jag springa ner till tvättstugan och paniktvätta två maskiner..*s*

Inga kommentarer: