torsdag 2 april 2009

Systemdag och Ikea

Denna underbart "lediga" dag har spenderats på jobbet och Ikea..
Hade juh systemdag med vår BC (business consulter) Peter från 9-14..
Jag tror det gick rätt bra faktiskt, satt mest och gick igenom ett par av de tolv restaurangsystemen och sen valde vi ut tre stycken som vi ska göra handlingsplaner på eftersom de funkar mindre bra..
Tråkigt att det blev sådana självklara saker som tex service/renlighet..
Det är det vi faller mest på, på våra Gap-Busters..
Att hälsa en gäst välkommen och vara allmänt trevlig borde väl vara en självklarhet men det är det tyvärr inte..
Så vi får väl se vad det blir för ändringar framöver!!

När vi var klara begav jag mig till Ikea (helt själv, för första gången) för att handla lite saker till Hellebaby som jag ska ta med mig hem till Halmstad på lördag..
Hittade såklart en miljon prylar jag ville köpa men jag har redan spenderat alldeles för mycket sedan löning så jag får hålla lite på cashen :/
Bla. en lila hallmatta..apsnygg!! Har redan 2 likadana hemma fast röda, dem kändes helt plötsligt apfula när jag såg de lila!! Åhhhhhh..vill ha!!!

Nu ska jag ta och chilla på soffan en stund, gick upp alldeles för tidigt idag...

Inga kommentarer: