fredag 4 december 2009

It´s been a long day!!
Så lagom kul att gå upp imorse, fastnade med en gammal killpolare på faceb.chatten en aning för länge. Höll nästan på att missa tåget imorse med eftersom jag var tvungen att köpa med mig kaffe på vägen, annars hade jag förmodligen somnat och hamnat i Köpenhamn. Ha ha
Mötte upp Maud och åkte ner till pappas hus i Ekås..
Första gången jag var där (han hann bara bo där 3 mån) och det var såå himla mysigt där!!
En litet rött hus mitt ute i skogen med en sjö precis jämte, vedkamin i vardagsrummet, nyrenoverat överallt, hagar runt om där får brukar beta på somrana tydligen och en jättestor gräsmatta med en massa träd.
Så nu är "man med" fritidshus/sommarstuga eftersom Maud bestämde sig för att ta över kontraktet. Lite svårt att ta sig dit utan bil eftersom det ligger mitt ute på landet men den dagen jag i huvudtaget orkar tänka tanken på att gå in i ett förhållande igen så får det vara en karl med körkort och bil!!!! Ha ha
Efter att ha stannat en timme åkte vi vidare till Yaberg, där pappa bodde
tills han flyttade till Ekås. Var bjudna på lunch hos en av tanterna som bor där och även var med på hans begravning. Så himla gott var det, påminde lite om sådant som min mormor brukade laga när hon levde..dvs stekar, kokta grönsaker och maffiga efterätter..
Var så himla skönt att komma ut lite på landet med..andas frisk luft, tystnaden, naturen, hela landsortsidyllen!!! Det var ett tag sedan sist..ca 15 år sedan..
Var hemma i Gbg igen vid 18.00-snåret..
Planen var att gå ut en sväng ikväll men killpolarna skulle ragga MILF´s på Duliners och jag insåg hur jäkla trött jag var när jag väl kom hem så det blev vampyrromantik i soffan istället.
Har precis kollat klart på sista avsn av Vampier Diaries och snart blir det sängen.
Har nyinvigning av restaurangen imorgon efter omrenoveringen, så vi väntas ha en hel del att göra och vi är skitmånga som jobbar så det hoppas jag verkligen att det blir.
Och jag är ansvarig hela dagen så det är lika bra att försöka vara utvilad!
Självklart så kommer Ronald McDonald oxå..I don´t like clowns!!!!!
De gånger han varit på besök så har han haft en förmåga att skrämma vettet ur mig genom att smyga upp bakifrån när man minst anar det...*uhhhhh*
Jag överlever nog..hoppas jag. *s*

Inga kommentarer: