måndag 1 september 2008

Usch

Fan vad trött jag är på sura morgongäster på jobbet!!
De människor som kommer in under frukosten är totalt annorlunda mot de som kommer efter frukost..oftast..
När ska folk inse att jag till slut blir på jävligt dåligt humör när folk är nonchalanta mot en i flera timmar?? En del säger inte ens Hej när man tilltalar dem, andra står och pratar i sin jävla mobiltelefon samtidigt som de beställer sin mat..eller ännu värre: folk som fortsätter prata fastän det är deras tur att beställa och så får man stå där och vänta tills de pratat klart trots att det kanske står folk bakom dem och väntar..*suck*
Busschaufförer som försöker krita en kaffe för att "de kan betala imorgon istället" är jag också trött på, eller de som anser sig ha företräde för att deras buss står utanför och väntar på dem..en del busschaufförer låter alltså sin buss, fylld med människor som ska till jobbet, stå och vänta vid hållplatsen bara för att de måste ha kaffe just nu på sekunden!!

Sen finns det dem som är för snåla för att köpa sig en egen GP på pressbyrån mitt emot, så dem kommer in till oss..går ett varv i matsalen, tar en tidning när de tror att man inte ser dem och springer ut igen..mhmm..
Det är alltså medelålders män i fina kostymer vi pratar om!!

Ännu en sak som stör mig är när folk undrar om man möjligtvis inte kan öppna en kassa till?? Eller ja..de brukar säga: "Kan inte DU öppna en kassa till?" Vadå..ska jag ha hand om två kassor på samma gång?? *dah*
Saken är den att jag springer inte röven av mig i kassan för att jag tycker det är kul!! Hade jag haft personal att ta in så hade jag väl för fan gjort det!!
Men folk verkar inte förstå att även vi som jobbar på McD också behöver rast då och då. Vi är inga robotar som orkar stå och le 9 timmar på raken utan rast!!
Är det inte kris så tar jag inte in min personal från sina raster helt enkelt, oavsett om ni får stå och vänta några minuter extra på att beställa eller få er mat!!
That´s it!!

nu ska jag ut och springa..!!

Inga kommentarer: