tisdag 2 september 2008

Idioter!!

Jag ogillar det mesta och flesta här i livet men det som gör mig mest förbannad är folk som inte har vett att flytta sina feta arslen på bussar, spårvagnar och dylikt när det tex kliver på en äldre dam som behöver få sitta!!
Det hände senast nu på vägen hem från jobbet..
Inte en enda jävel erbjöd sig sin plats utan den gamla damen fick själv be en tjej (typ 30 år) att flytta på sig till det tomma sätet längst in!!
Själv stod jag upp så jag hade tyvärr ingen plats att erbjuda..

Vad är det för fel på folk????

Detta händer dagligen när jag åker till och från jobbet.
Måste folk bre ut sig så jävla mycket??
Barnfamiljer har en tendens att ta upp hur mycket plats som helst, även när bussen är knökad med folk..kan inte lilla Anton 3 år sitta i sin mammas knä istället för att ta upp ett helt säte som någon mer behövande skulle ha nytta av?? Hur tänker folk egentligen??

En annan gång satt det två kvinnor på ett ställe som är avsett för barnvagnar, handikappade osv.. Jag stod upp jämte dem och efter 2-3 hållplatser klev det på en tjej med barnvagn, jag ställde mig åt sidan och antog att de två kvinnorna skulle resa på sig så att tjejen kunde få komma in med barnvagnen där..men icke!! De satt lugnt kvar och tjejen fick stå med sin barnvagn precis vid ena ingången på bussen istället och blockerade när folk skulle gå av och på!!
Jag ångrar fan att jag inte sa någonting!!!
Varför säger man aldrig ifrån egentligen???

Ännu en sak som är jävligt tröttsamt är när man håller upp dörren åt någon, tex en mamma med barnvagn, och inte ens får ett "Tack"!!
Det är precis lika självklart att få ett "Tack" som det är att hålla upp dörren för någon annan..oavsett om de behöver det eller inte!

Såå..nu har jag fått "Lufta" min ilska för idag..Ha ha
Man kan juh hoppas att det alltid finns någon som tar åt sig och kanske får sig en tankeställare!!

Nu ska jag plugga..


Inga kommentarer: