måndag 16 november 2009

Oslo!!

Helgen spenderades alltså i Oslo..
Jag är fortfarande vansinnigt förälskad i Oslo- det är något med atmosfären, språket, människorna..
Så därför har jag lagt ner alla planer på att flytta dit, för då kommer allt "magiskt" bara försvinna. Hade samma känslor för Gbg innan jag flyttade hit, och nu mer än 6 år senare känns det bara vardag och tristess.
Det är nog bättre att bara åka dit då och då för att behålla magin!!

Kom dit efter 21.00-snåret i fredags, var smart nog att dra med mig min laptop..det gjorde den sega bussresan lite mindre..ehmm..seg *s*
Odd mötte upp mig och sen drog vi hem till hans "nya" lägenhet i ngt fashionabelt område i utkanten av Oslo. Himla mysigt ställe faktiskt med en helt bedårande utsikt över Oslo och havet, eller vad det nu är för ngt.
Nåväl..resten av kvällen vart lugn..beställde hem lite käk, tittade på när han spelade Guitarr Hero (jag störtvägrade) och gick och la oss ganska tidigt.
Sov i nästan 15 timmar, helt sinnes!! Uppenbarligen behövde jag det och han är en av få människor som jag sover bra med!!
Japp..bara sov. Vad det än var vi hade mellan oss är över och vi är enbart kompisar!!

När vi väl orkade ta oss upp på lördageftermiddagen tog vi en sväng ner till någon affär och handlade mat. Han lagade käk åt oss och sen kollade vi på film och tog några öl innan vi åkte in till stan. Hans kompis Sindré spelade på ngt café (hur duktig som helst) så vi gick dit en sväng.
När spelningen var slut fortsatte vi till Rock In som var fullkomligt knökat av folk pga att Prodigy spelat under kvällen. Kan inte direkt påstå att jag hade "jättekul", norska är typ 100 ggr värre att fatta efter några öl och jag kände ingen mer än O som inte var på världens bästa partyhumör. Han höll sig ren under helgen när jag var där och är inte van vid att festa utan droger så ja.. vi åkte hem igen efter några timmar.
Var sjukt trött så jag gick och la mig ganska snabbt, och sov 12 timmar!!!
Gick upp bara någon timme innan vi skulle bege oss ner till min buss, och hade lätt kunnat fortsätta sova lika länge till. Kan lugnt säga att jag känner mig hyffsat utvilad såhär dagen efter!!

Jag lyckades iallafall uppnå syftet med att komma bort över helgen, att tänka över saker och ting och "andas ut" efter de sista veckorna med pappas bortgång.
Mår 1000 gånger bättre nu och även om jag såklart tänker på pappa konstant så känns det lättare att acceptera det faktum att han är borta. Fysiskt iallafall, jag vet att han finns med mig överallt själsligt!!

Självklart så ville jag träffa O också, var ett par månader sedan sist.
Dock så insåg jag (och förmodligen han med) att vi faktiskt inte har speciellt mycket gemensamt längre. Det har vi förmodligen aldrig haft men den där "sexuella attraktionen" vi hade i början gjorde mig förmodligen lite smått blind för att se det.
Vi lever helt olika liv och har helt olika ambitioner och tankesätt.
Kortfattat så har vi helt enkelt inte så mycket att prata om utanför sängen och nu när vi inte har den relationen längre så känns det bara weird.
Jag orkar dessutom inte bara stå och se på medans han förstör sig själv, så jag tror inte det blir fler besök dessvärre.
Han sa själv att vi fungerar bättre när vi umgås här i Gbg och han vet att han alltid är välkommen hit när han behöver komma ifrån allt.
Lite trist att han inte själv kan se vilken fantastisk människa han faktiskt är!!

Nog om det!

Imorrn blir det Behemoth med frugan efter jobbet..*sweet*
Nu ska jag dock nana kudden!

Nattinatt!

Inga kommentarer: