måndag 16 november 2009

Begravningen!!

Oh well..

Har inte haft ngn energi till att skriva sista veckan men nu börjar det ta sig.
Åkte ner till Maud i Varberg i onsdagskväll för att spendera natten där.
Satt uppe till långt in på natten och drack vin, gick igenom en massa papper som ska skickas in för pappas dödsbo och pratade om allt mellan himmel och jord!

Upp tidigt på torsdagmorgonen eftersom vi skulle begrava pappa.
Begravningen blev vackrare än jag hade vågat hoppas på och allt förflöt smidigt.
Tog lugnande tabletter innan så jag lyckades ta mig igenom allting tack och lov!!
Var väl en ca 35 pers som deltog, och blommorna vid kistan var helt fantastiskt fina.
Det låter säkert "kliche" men jag är helt övertygad om att pappa var mer än nöjd med vårat val av låtar.. "Angie", "Tusen bitar" och "Min plats på jorden"..

Efter jordfästningen samlades alla upp i församlinghemmet och åt landgång och tårta.
Åkte sedan tillbaka till graven när de hade fyllt igen den och lagt alla blommor på och tände ett gravljus för honom.
En stund senare åkte jag hem till Gbg igen, fick skjuts av en släkting till Maud.
Drog inom jobbet och var med på ett möte, hade helt enkelt ingen lust att åka hem direkt!!
Resten av kvällen bestod mest av tvättande och packande inför Oslo.

Inga kommentarer: